onsdag 30 mars 2011

Veggokycklinggryta med ajvar

Jag har varit lite seg med mitt matbloggande de senaste veckorna ("fuskade" lite med datumen med göteborgsätandet) av lite olika anledning. En kan säga att den här segheten har spillt ut lite här och där i mitt liv, men nu hoppas jag att det har vänt. Lite iaf. Nu efterhandsbloggar jag lite istället. T.ex. den här grytan som jag gjorde förra veckan, helt sjukt god! (Älska ajvar, gör ju nästan all mat god.)



Ett halvt paket veggos "kycklingbitar", ca 150 gram
En halv gullök
2 vitlöksklyftor
1-2 msk rapsolja
En halv burk kokosmjölk, ca 2 dl
ca 2 msk ajvar relish
Salt och peppar

Värm oljan i en stekpanna. Stek löken till dess att den mjuknar och får lite färg. Tillsätt veggokycklingbitarna, stek till dess att de får fin färg och nästan tinar. Blanda i ajvar relish och rör sen i kokosmjölken. Salta och peppra. Låt puttra ett litet tag (5-15 minuter) till dess att du känner dig nöjd med konsistensen. Smaka av och salta och peppra ytterligare vid behov.

Inga kommentarer: